חוק המואזין אושר בוועדת השרים לחקיקה

איתי גדסי 2 Comment on חוק המואזין אושר בוועדת השרים לחקיקה

חוק המואזין שהגיש מוטי יוגב אושר בוועדת השרים לחקיקה תחת מגבלות • יוקם צוות בינ-משרדי כדי לבחון את יישום החוק • החוק יגיע לקריאה טרומית בלבד ויחזור לאחר מכן לועדת שרים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתמיכת ראש הממשלה נתניהו, הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב שתגביל את רעש המואזין, המטריד אזרחים רבים אושרה בוועדת השרים לחקיקה.

הצעת החוק עברה בתיאום והסכמת משרדי הפנים, בט"פ, הגנת הסביבה, משפטים ודתות. החוק יגיע לקריאה טרומית בלבד ויחזור לאחמ"כ לועדת שרים.

כמו"כ יוקם צוות בינמשרדי של משרדי המשפטים הגנת הסביבה ודתות,  כדי לבחון את האפשרויות ליישום החוק, במידה ויראו שאין צורך בחוק, קידומו ייעצר. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט הודיע לחברי הועדה כי עמדת היועמ"ש לממשלה היא להתנגד להצעת החוק.

ח"כ מיקי זוהר: "אנחנו מכבדים את את ערביי ישראל המוסלמים ומצפים מהם באותה נשימה לכבד גם אותנו, חופש דת אינו מהווה הצדקה לרעש מוגזם ולא הכרחי"

ח"כ מוטי יוגב, יוזם הצעת החוק להגבלת רעש מבתי תפילה הגיב לאישור החוק: "מברך את חברי הממשלה ובראשם את ראש הממשלה ושרת המשפטים על אישור החוק בועדת השרים. אין בכוונתנו לפגוע בחופש הדת אלא להביא למניעת פגיעה בשנתם של רוב האזרחים הנפגעים בשנתם מקריאת המואזין, תלמידים עייפים בכיתותיהם גם במגזר הערבי, נהגים העייפים בנהיגתם, תינוקות המתעוררים בשנתם על אף שהתקינו חלונות כפולים הסגורים קיץ וחורף."

יוגב הוסיף כי ישמח להגיע להסדרות ולהסכמות בדיונים שייערכו בוועדות לאחר אישור החוק בקריאה טרומית והוסיף: "בשורה התחתונה – אנחנו מעוניינים להגיע לתוצאות ואני שמח שהנושא החשוב עלה שוב לסדר היום ואף קיבל דחיפה משמעותית לאחר אישור החוק בוועדת השרים ותמיכת הממשלה בו."

הבוקר בפתח ישיבת הממשלה אמר ראה"מ נתניהו: ״ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת החוק להגבלת עוצמת הרעש של מערכות הכריזה בבתי תפילה בישראל. סובלים מכך גם מוסלמים, גם יהודים וגם נוצרים. אני לא יכול לספור את הפעמים, כי הן פשוט כל כך רבות, שפנו אליי אזרחים מכל חלקי החברה הישראלית, בני כל הדתות, שקובלים על הרעש ועל הסבל שנגרם להם מרעש עודף שמגיע אליהם מכריזות בתי תפילה.

נתניהו הוסיף כי: "ישראל היא מדינה שמכבדת את חופש הדת של כל הדתות. ישראל גם מחויבת להגן על מי שסובל מעוצמת רעש יתר של כריזות. כך נהוג גם בערים רבות באירופה. כך נהוג גם במקומות שונים בעולם המוסלמי, ששם הגבילו את עוצמת הכריזה מתוך התחשבות בכלל התושבים. אני תומך בחקיקה ובאכיפה דומה במדינת ישראל״.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר הבוקר כי: ״מדובר בעוד חוק בסדרה של חוקים גזעניים ופופוליסטים שכל מטרתם היא יצירת אווירה של שנאה והסתה כלפי הציבור הערבי. הרי קיימים חוקים ותקנות על רעש שחלים גם על מסגדים לכן ברור שכל מטרת החוק היא סימון של המסגדים כגורם בעייתי.

"מדובר בפגיעה בוטה בחופש הדת של המוסלמים והמשך של גל הרדיפה שמוביל ראש הממשלה. בניגוד לגישה הלאומנית והמתבדלת של הממשלה אנו מאמינים ביתרונות ובסגלות של חברה רב תרבותית וסובלנית.״



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    צריך לבדוק אם החוק יחול גם על השירים והצפצופים הרבים בערב שבת, שבמיוחד בשבתות החורף מלחיצים ומבלבלים כאחד…… ולקבוע בחוק כבעבר שני צפצופים (או שירים בלבד………

  2. 1

    אם אפשר להעלות הסרטה של הח"כ הערבי שפצח במואזין על בימת הכנסת נודה לכם מאד